T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülkemizde su kaynaklarımızın 12’si içme ve kullanma amaçlı kullanılmaktadır. Mevcut su kaynaklarımızın verimli kullanılması konusunda her bir vatandaşımıza önemli sorumluluklar düşmektedir. Suyu verimli kullanan cihaz, ekipman ve aparatları tercih ederek, günlük yaşantımızda su kullanım alışkanlıklarımızda yapacağımız küçük değişikliklerle önemli büyüklüklerde su tasarrufu sağlayabiliriz.
Alışkanlıklarımızı değiştirerek ve günlük yaşantımızda suyu daha verimli kullanarak, her birimiz günlük yaklaşık 5 damacana suyu tasarruf edebiliriz.
Akıtan muslukları tamir ederek, musluk uçlarına tasarruf aparatları takarak, tasarruflu duş başlıkları kullanarak, bulaşık ve çamaşır makineleri satın alırken su ve enerji kullanımları düşük olanları seçerek, ön yıkama yapmayarak ve makineleri dolmadan çalıştırmayarak, banyo ve diş fırçalama gibi kişisel bakım sırasında gereksiz su kullanmayarak, kademeli sifonlar kullanarak, yani hepimizin bildiği basit değişimlerle suyumuzu daha verimli kullanabiliriz.
Günlük yaşantımızda, içme suyu kullanımı dışında yağmur suyu ve gri sular gibi alternatif su kaynaklarının yaygınlaştırılması, halkımızın bu konuda bilgilendirilmesi ve farkındalığının artırılması da su kaynaklarının sürdürülebilirliği ve birim sudan en yüksek faydanın sağlanması açısından son derece önemlidir.
2014 yılında yayımlanan İçme Suyu Temin ve Dağıtım Sistemlerindeki Su Kayıplarının Kontrolü Yönetmeliği ile birlikte su idarelerinin su temininde, iletiminde, dağıtımında ve tüketiminde su kayıplarının azaltılmasına yönelik görev ve sorumlulukları belirlenmiştir. Büyükşehir ve il belediyeleri su kayıplarını 2028 yılına kadar en fazla %25 düzeyine; diğer belediyeler su kayıplarını 2028 yılına kadar en fazla %30, 2033 yılına kadar ise en fazla %25 düzeyine indirmekle yükümlü hale gelmişlerdir.
Ülke genelinde, 2021 yılında içme ve kullanma şebekesine giren su miktarı yaklaşık 6,22 milyar m3/yıl’dır. Bu suyun yıllık 2,09 milyar m3’lük kısmı kullanıcılara ulaşamadan kaybolmuş ve içme suyu temin ve dağıtım sistemlerindeki 2021 yılı su kayıp oranı % 33,54 olarak hesaplanmıştır. Su kaybı oranına ilave olarak, faturalandırılmamış izinli tüketimleri de içeren gelir getirmeyen su oranı ise %38,67 olarak belirlenmiştir. Gelinen aşamada, ülkemizde 2015 yılında %39 olan su kaybı oranı ortalaması, yürütülen çalışmalar neticesinde 2023 yılında %32 seviyesine düşürülmüştür.
Su kaybı oranı ortalamasının %25 seviyesine düşürülmesi halinde bugün elde edilen su kazanımı Ankara’nın 2 yıllık su ihtiyacına karşılık gelmektedir. Ancak günümüz koşullarında bu oran yeterli görülmemektedir. Gelişmiş ülkelerde su kaybı oranları %8-24 aralığında seyretmektedir. Dolayısı ile %25 hedefi nihai hedefimiz olmamalıdır, hedefimiz %10 seviyelerine ulaşılmasıdır. Her bir belediye özelinde teknik ve ekonomik olarak sağlanabilecek en düşün seviyeye ulaşılana kadar tüm sorumlular tarafından çalışmalara devam edilecektir.
İçme suyu sistemlerindeki su kayıplarının önlenmesi için;
ve benzeri çalışmaların belediyelerimiz tarafından önceliklendirilerek uygulamaya geçirilmesi önem arz etmektedir. Bu konuda, belediyelerimizin su kayıplarının azaltılmasına yönelik gelecek dönem ihtiyaçları ve planlamaları, İş Termin Planları ile, Bakanlığımız tarafından kayıt altına alınmıştır.
Su kaynaklarımızın üzerindeki iklim değişikliği, artan nüfus ve büyüyen ihtiyaçlar, hızlı sanayileşme ve benzeri baskılar da dikkate alındığında, suyumuzun bir damlasını bile boşa harcama ihtimalimiz olmadığı açıkça görülmektedir. Bunun için tüm kurum/kuruluşlarımızca gereken önlemlerin ivedilikle alınması elzemdir.
© 2024 Uşak İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü